Poggenpohl behoort tot de beste luxebedrijven van Duitsland 2016 en wint de German Brand Award 2016
Op basis van de kernwaarden geschiedenis, non-conform design en perfectie ontwikkelt de gerenommeerde keukenproducent Poggenpohl complete keukenconcepten met een innovatieve vormentaal die klanten over de gehele wereld overtuigt. Duurzame productiemethodes en het gebruik van milieuvriendelijke materialen staan centraal bij de productontwikkeling. Poggenpohl stelt zijn consequente merkmanagement nu opnieuw onder bewijs.
Bij de ‘Luxury Business Day 2016’, die op 9 juni in München plaatsvond, werd de TOP 25 van de Duitse luxebedrijven 2016 gepresenteerd. Poggenpohl staat in deze actuele lijst op plaats 14. Het Inlux instituut koos samen met adviesbureau EY en een vakjury uit een lijst van 250 bedrijven de rijzende sterren van de Duitse luxemarkt. “Het succes van Duitse luxebedrijven is gebaseerd op de aspecten ambacht, techniek en design”, aldus Florian Huber, partner bij EY. Al voor de vierde keer werden de beste luxebedrijven van Duitsland gekozen. Poggenpohl kon zijn plaats op deze exclusieve lijst continu verbeteren.
Ook bij een actuele vergelijking van het Duitse tijdschrift WirtschaftsWoche van de ‘Best Luxury Brands 2016’ geeft Poggenpohl met plaats 11 blijk van zijn positie als succesvol Duits luxemerk. In samenwerking met merkadviesbureau Biesalski & Company en brandnetworks heeft WirtschaftsWoche al voor de zesde keer de 30 meest succesvolle Duitse luxemerken gekozen. Hiervoor hebben meer dan 180 experts uit brancheorganisaties, pers en de luxe vakhandel in totaal 79 Duitse bedrijven beoordeeld op de criteria gerenommeerdheid, kwaliteit, design en prijspositionering.
De ‘German Brand Award’, die voor het eerst werd uitgeloofd, wordt toegekend aan innovatieve merken, een consequent merkmanagement en een duurzame merkcommunicatie evenals aan personen en bedrijven die baanbrekend zijn in de wereld van de merken. In de categorie ‘Industry Excellence in Branding’ ontving Poggenpohl nu tijdens een feestelijke prijsuitreiking in Berlijn de onderscheiding ‘Winner’ in de categorie ‘Keukens’. Aan deze wedstrijd mochten uitsluitend bedrijven meedoen die genomineerd werden door het German Brand Institute, de merkscouts daarvan en panels van deskundigen.